De eerste dagen :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annemiek Stens - WaarBenJij.nu De eerste dagen :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annemiek Stens - WaarBenJij.nu

De eerste dagen :)

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora!

Zo’n 23 vlieguren, 18.204 kilometer en vier (nog best eetbare) vliegtuigmaaltijden verder, ben ik er nu toch echt: Nieuw Zeeland! Maandagavond (jullie tijd) stapte ik in het vliegtuig, om vervolgens woensdagochtend (mijn tijd) aan te komen. De reis was lang maar is verder prima verlopen, mede door het feit dat ik bij mijn eerste vlucht een gratis upgrade kreeg naar een comfortabelere stoel (zelfs met mijn supergoedkope ticket). Bedankt KLM!

Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Auckland ben ik met de shuttlebus richting het stadscentrum gegaan, op weg naar het appartement waar ik het komende half jaar zal gaan wonen. Ik heb hier mijn eigen slaapkamer, en deel de keuken, woonkamer en badkamer met twee Nieuw Zeelandse meiden, Ashley en Minanne. Het was even spannend hoe het in het echt zou zijn (aangezien ik alles via internet had geregeld), maar het bleek alles mee te vallen: het appartement is klein maar fijn, heeft zee- en vulkaanzicht vanaf het balkon (oké, in de verte), en de huisgenoten zijn erg aardig.

De eerste anderhalve dag heb ik niet veel noemenswaardigs gedaan; heb vooral wat broodnodige dingen gekocht en rustig aan gedaan i.v.m. de jetlag. Vrijdag was een erg mooie dag (stralende zon en een graadje of 27), dus ben ik maar eens op pad gegaan. Na een wandelroute door het centrum ben ik op de ferry naar Waiheke Island gestapt. De boottocht duurde zo’n 40 minuten en leidde naar een extreem groen eiland met supermooie stranden, waar ik uiteraard nog even gelegen heb. Hier werd helaas pijnlijk duidelijk dat er hierboven inderdaad een gat in de ozonlaag zit: ondanks de zonnebrand met hoge factor zijn mijn armen toch knetter verbrand… Daarna ben ik met de ferry naar Devonport gegaan, een noordelijke wijk van de stad die aan de andere kant van het water ligt. Na het ‘beklimmen’ van een oude vulkaan (heuvel) ben ik weer op de ferry gestapt, dit keer om huiswaarts te keren.

Dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:
- linksrijdend verkeer is even wennen met oversteken
- in het stadscentrum rijden gratis bussen!
- onder mijn flat zit een kebabzaak (als dat maar goed komt…)
- over een half jaar heb ik gespierde benen: de stad is gebouwd op vulkanen en heeft daardoor echt enorm veel heuvels
- het is hier erg groen, en overal zitten insecten en vogels (ja, zelfs midden in de stad)
- echt iedereen die ik tot nu toe heb ontmoet is vriendelijk en aardig

Ik ben nog niet naar mijn stageplek geweest, aangezien mijn stage pas officieel maandag 3 maart begint. Omdat het nu nazomer is en het weer nog erg goed is (rond de 25 graden), heb ik ervoor gekozen om deze en volgende week lekker de toerist uit te hangen en de buurt te verkennen. Ik heb mijn eerste tripje al gepland: aankomende zondag vertrek ik met de bus naar het Tongariro National Park voor drie dagen. Hierover meer in mijn volgende reisverslag!

Tot snel,
Annemiek

Ps. Ik heb wat foto’s van de afgelopen dagen online gezet, zie de slideshow hieronder of het menu links.

  • 22 Februari 2014 - 08:29

    Truus:

    Lieverd wat fijn dat alles zo goed gegaan is de eerste dagen!!!
    Mooie foto's, wat een prachtige natuur.
    Geniet nog maar even van je vrije tijd voordat je op de uni begint.
    Fijn dat we vandaag even gaan skypen, kunnen we gezellig bij kletsen.

  • 22 Februari 2014 - 10:06

    Dorien:

    Hoi Annemiek, wat een mooie foto's! Groot gelijk dat je eerst even gaat genieten als toerist. Veel plezier de komende dagen.

  • 22 Februari 2014 - 13:34

    An Van Roosmalen:

    Hi A kan ik me abonneren op dit verslag? Tof dat ik t kan lezen nu, en was benieuwd naar je verslag nadat ik je op de verjaardag bij lidy in Bemmel sprak hierover. Groet, An

  • 22 Februari 2014 - 18:42

    Annemiek Stens:

    Bedankt allemaal!

    An: ja hoor dat kan, stuur maar even een mailtje naar mij (mijn email is mijn voornaamachternaam@hotmail.com), dan zet ik je op de lijst. Ik heb jouw mail namelijk nog niet ;)

  • 22 Februari 2014 - 19:09

    Trees:

    Geweldig Annemiek,

    Prachtige foto's, geniet van je vrije dagen eerst nog en veel succes met de stage.

  • 22 Februari 2014 - 20:01

    Carla :

    Hoi Annemiek, he he nu pas tijd om je verslag te lezen en je prachtige foto's te bekijken. Fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat. Leuke woning, inderdaad niet zo groot, maar wel ontzettend netjes. Geniet maar lekker van je vrije tijd en we kijken uit naar je volgende verslag.Groetjes

  • 22 Februari 2014 - 20:16

    Harry Stens Sr.:

    Hoi Annemiek, leuk te lezen over jouw stage in NZL. Ook de foto's zijn erg leuk om een indruk te krijgen. Veel suk6 en plezier.

  • 22 Februari 2014 - 22:54

    Oma Lidy:

    Beste Annemiek,wat geweldig om dat zo allemaal meteen te doen.Mooie foto,s en prachtige natuur en fijne temperatuur.Geniet en heel veel succes. Liefs Oma Lidy

  • 23 Februari 2014 - 09:33

    Bert De Graaf:

    Hoi Annemiek, leuk om te zien waar je nu zit. Je zou er jaloers van worden. Het ziet er allemaal fantastisch uit. Veel plezier en geniet van deze periode. Groetjes, Bert

  • 23 Februari 2014 - 12:36

    Marit Rutten:

    Hoi Annemiek! Ziet er geweldig uit allemaal! Flink jaloers, zit ik hier achter de computer saaie artikelen te lezen, struin jij een beetje aan de andere kant van de wereld door een mooi land met prachtige natuur :P
    Ik ga misschien ook maar een buitenland stage doen haha. Veel plezier en succes als je straks aan de bak moet. xxx Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Hallo allemaal! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn Nieuw Zeelandse avonturen.

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 9832

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 14 September 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: