Rotorua: rotte eieren en bubbelende modder - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annemiek Stens - WaarBenJij.nu Rotorua: rotte eieren en bubbelende modder - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Annemiek Stens - WaarBenJij.nu

Rotorua: rotte eieren en bubbelende modder

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

09 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal!

Zoals beloofd is hier dan weer mijn volgende reisverslag! Allereerst wil ik jullie bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige verslagen: toch fijn om te weten dat ik de verslagen niet alleen voor mezelf schrijf, en ook leuk om zo hier en daar wat dingen van thuis mee te krijgen :-) En oh, mochten jullie wat anders aan me zien op de foto’s: ik heb twee weken terug mijn haar toch weer kort geknipt, vond het wel weer tijd voor een verandering ;-) Ben er vooralsnog erg blij mee!

Afgelopen weekend ben ik naar Rotorua geweest, een dorpje dat in een van de meest geothermisch actieve gebieden van het Noordereiland ligt. Het eerste wat me opviel toen ik uit de bus stapte: bah, wat een stank! Het zwavelgas wat hier op meerdere plekken uit de aarde ontsnapt zorgt ervoor dat er hier 24/7 een rotte-eieren lucht hangt. Ik moet zeggen dat het vrij snel went, alleen als je ’s ochtends wakker wordt is het weer even ‘apart’. Gelukkig zorgt al die geothermische activiteit ook voor heel wat mooie en interessante dingen. Tijdens een bezoek aan het ‘Wai-O-Tapu Geothermal Wonderland’ heb ik o.a. kokende modderpoelen (zie filmpje), spuitende geisers en felgekleurde meren gezien (zie de foto’s). Maar ook wandelen door het gewone stadspark was een hele ervaring met meerdere plekken waar stoom uit de grond komt, zelfs uit de putten op straat! Verder had mijn hostel een buitenzwembad dat op een natuurlijke manier werd verwarmd door de aardwarmte, iets wat naar mijn idee iets té goed werkte. Toch apart, als mensen een bommetje doen in het zwembad en dan gillen: ‘aahh HEET!’ in plaats van ‘aahh KOUD!’ :-P

Naast al deze vulkanische bezigheden heb ik ook nog iets anders spectaculairs gedaan: ik ben wezen wildwater-raften! Nou hoeft dat niet per se heel spectaculair te zijn, ware het niet dat de rivier waarop ik ging raften (de Kaituna River) naast heel wat stroomversnellingen ook een 7 (!) meter hoge waterval heeft. Op de ochtend van vertrek kon ik wolkjes blazen van de kou, en vroeg ik me toch even af waarom ik dit ook eens weer geboekt had.. Nadat me in een volledige uitrusting had gehesen bestaande uit een wetsuit, schoenen, fleecevest, waterdichte jas, zwemvest en helm, voelde ik me toch iets zekerder. Ik zat in een boot met vijf man, en onze voorste twee passagiers waren zacht gezegd niet bepaald de lichtste ;-) Dit resulteerde erin dat bij elke waterval onze boot veel water ving; na vijf minuten was ik al zeiknat, maar gelukkig was de kou minder erg dan verwacht. En toen was daar de grote waterval... Tijdens de instructies werd ik al gewaarschuwd dat zeker ik me ‘extra goed vast moest houden’, omdat ik alleen zat en dus overdwars moest gaan liggen om me vast te klemmen met mijn benen. Nou, daar gingen we dan! Door onze passagiers voorin verdween de boot in zijn geheel onder water (zie de foto-serie), maar mijn been glipte ondanks stevig vastklemmen toch los waardoor ik half uit de boot hing toen we weer boven kwamen (ja, dat been is van mij :-P). Gelukkig kon ik me nog met één arm vasthouden en kon ik mezelf weer terug hijsen om te voorkomen dat ik er helemaal uit viel. Mocht dat wel zijn gebeurd dan was er trouwens nog geen nood aan de man, want we hadden een heuse reddings-kajakker die alles goed in de gaten hield ;-) De rest van de trip was ook nog erg leuk, en na een klein uurtje op de rivier en vele liters water rijker was het tijd om weer voet aan wal te zetten.

Als afsluiter heb ik nog een wandeling gemaakt door een Redwood (Sequoia) bos, wat ook erg indrukwekkend was. Wat zijn die bomen groot zeg (en dan zijn ze nog lang niet zo groot als die je in Amerika vindt)! Na deze wandeling was het weer tijd om terug naar Auckland te gaan, maar ik hoef gelukkig niet lang te wachten op mijn volgende uitstapje :-) En nog een leuk nieuwtje: tijdens deze trip kreeg ik een mailtje van Jos met daarin zijn ticket naar Nieuw Zeeland! Dus in augustus gaan we definitief samen een deel van het Zuidereiland en een stukje van het Noordereiland verkennen! :-D Jeej!

Geniet van het mooie weer bij jullie (jaloers)!
Annemiek

  • 09 Juni 2014 - 13:15

    Oma Lidy:

    Dag Annemiek.Wederom weer zo,n goed duidelijk verhaal.Je maakt wel heel véél mee.Heerlijk om op jouw leeftijd zulke mooie reizen toekunnen en mogen beleven?Die korte haren staan goed en makkelijk in onderhoud.Hier is het ook heel warm,vanavond zou het 30 graden worden,hoeft van mij niet.Erik en Carla zijn een weekendje naar Bram in Zwitserland aan de Bodensee.Hij komt volgende week weer thuis.Rob van Lidwien hebben ze afgelopen donderdag met het voetballen tegen zijn neus aangeschopt.De neus gebroken,maar het kon goed geopereerd worden.Dat is gelukkig goed gegaan,maar hij ziet er niet uit alles blauw en dik.Het moet zijn tijd hebben.Fijn dat Jos zijn ticket heeft,daar kun je naar uitzien.Lieve Annemiek veel succes met je stage en geniet maar volop.Liefs Oma Lidy.

  • 13 Juni 2014 - 12:15

    Truus:

    Hee meiske,
    Ik heb nu pas jouw verslag rustig kunnen lezen en de foto's kunnen bekijken.
    Gelukkig had je me van te voren niet verteld wat je ging doen, want dan had ik geen rust gehad. Slim van je om alleen papa op de hoogte te brengen van je wildwateravontuur. Fijn om te zien dat de boot uiteindelijk toch weer boven kwam ;)
    Schitterend foto's!!!
    Veel plezier komend weekend.
    Liefs, mama


  • 25 Juni 2014 - 23:17

    Marit:

    Haha wat een verhaal. Had een lees-achterstand van 2 verslagen, sorry. Staat je super goed die korte haren!!! Die van mij worden steeds langer (probeer ze te sparen om een deel ervan te doneren).
    Gelukkig zijn jullie weer boven gekomen met het bootje! Wat een avontuur! Dat doe ik je niet na, zoooo engggg! Haha Wel cool al die kleurtjes in dat vulkanische gebied met alweer een rare naam. Zo zie je nog eens wat van de wereld. Veel plezier! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Hallo allemaal! Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van mijn Nieuw Zeelandse avonturen.

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 9821

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 14 September 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: